21 Mayıs 2010 Cuma

Samurai High School (2009)

Mochizuki Kotaro uysal ve korkak bir lise öğrencisidir. Bir gün kütüphaneye gider ve orada, ona çok eski bir kitap öneren gizemli kütüphaneci Himiko ile tanışır. Kitap 400 yıl önce Sengoku döneminde yaşamış olan, kahraman bir general hakkındadır. Kotaro kitapta bahsedilen kahramanla isimlerinin ve yaşlarının aynı olduğunu fark eder ve geçmişe ait hayaller görmeye başlar. Daha sonra Kotaro kendisine güçlü bir samurayın soyundan gelmiş olabileceğini söyleyen babasına kitaptan söz eder. Sonrasında, çocukluk arkadaşı Ai'den sınıf arkadaşları Nakamura Tsuyoshi'nin başının dertte olduğunu bildiren bir mesaj alır. Derhal olay mahalline koşar ama geçmişe ait başka bir anı onu bir samuraya dönüştürene kadar olaya müdahale edecek cesareti kendinde bulamaz.


Uzun zamandır bu dizi için başlık açmak istiyordum ama şimdiye kısmet oldu. Yaşasın tembellik! Dizimiz yukarıda bahsettiğim gibi başlıyor ama daha sonra neler oluyor neler! Toplam 9 bölümden oluşan bu izlenesi diziyi, Japon dramaları seven ve eğlenceli bir şeyler izlemek isteyen herkese öneriyorum. Hiç pişman olmazsınız. Miura Haruma, Nobuaki kaneko ve Kishitani Goro başta olmak üzere neredeyse dizideki tüm oyuncular mükemmel performanslar sergilemişler. Birkaç çürük elma da yok değil ama onlar da ünlü ebeveynlere ve güzel fiziklere sahip olma şanslarını çok iyi kullanmışlar diyelim geçelim. (Bkz: Anne'nin (Dizideki Ai) babası Son Samray'daki rolü sayesinde dünyaca tanınan bir oyuncu. Aynı şekilde abisi ve annesi de oyuncu.) Miura Haruma öyle bir oynamış ki sanki Kotaro'yu ve Samuray'ı farklı 2 kişi canlandırıyor. Başlarda Miura Haruma'nın salak ve korkak rolünü iyice abarttığını düşünüyordum ama izledikçe ister Samuray'ı canlandırmakta olsun, ister oynadığı diğer dizi ve filmlerde canlandırdığı karakterler olsun hepsinin üstesinden geldiğini anlamış oldum. Zaten Miura oyunculuğa 5 yaşında başlamış. Çok da iyi yapmış. Bana kalırsa oyuncu olmak için doğmuş! Hayranım sana Miura! :D Umarım ileride de nice güzel dizilerini, filmlerini izlemek kısmet olur. Samuray'a dönüştüğü anda tüm mimikleri, ses tonu, duruşu, yürüyüşü, bakışı her şeyi değişiyordu. Açıkçası ben Kotaro'yu gerçek anlamda katlanılmaz ama şirin bir salak olarak görürken, Samuray'ı saygı duyulası ama ürkütücü biri olarak gördüm. Herhalde ben Ai olsaydım, öylesine asil ve delici bakışlı biri karşısında dilim tutulurdu. Bizim kız ise sarsıp durdu Samuray'ımı. Sürekli takip etti, mıymıy konuşup olaylara burnunu soktu vesaire.
Shirota Yuu'ya gelirsek... O da iyi iş çıkarmış. Dizide arkadaşına olan bağlılığı adeta kalbime dokundu. Arkadaşlık gerçekten çok değerli bir şey ve dizi de konuyu çok iyi işlemiş. Yeri gelmiş Miura'dan bile rol çalmış, yeri gelmiş sönük kalmış. Ama genel olarak sevdim, iyiydi.
Ryoko Kobayashi, nam-ı diğer Ueda'nın kız arkadaşı da fena değildi.
Ama uzun bir süre daha adıyla değil de, Ueda'nın kız arkadaşı olarak anılmaya devam eder diye düşünüyorum.
Ayrıca çok minik bir kız o yahu! Kırılacak diye korktum. :D

Diğer favorilerim Kotaro'nun babasını oynayan Goro Kishitani ve çılgın polisi oynayan Nobuaki Kaneko! Hani bazıları vardır, rol yaptığını fark etmez, yeteneği üstüne kafa yormaz, ah becerdi, ah beceremedi diye konuşurken bulmazsınız kendinizi. Sanki zaten öyle biriymiş de yönetmen hadi koş, geç kameranın önüne demiş. Onlar da oldukları gibi davranmaktan başka bir şey yapmamışlar gibi. Hayran kaldım gerçekten. Tamamen rollerinin içindeydiler. Türkiye'de de böylesine takdir ettiğim birkaç oyuncu var tabii.Mesela İlker Aksum ve Uğur Yücel aynı bahsettiğim gibi rolü çalan, rolünün içinde adeta kaybolan oyunculardan.
Neyse konuya dönecek olursak, dizi görüntüleriyle ve müziğiyle de kalbimi çaldı. Müzik, Yuga Kanno'ya ait imiş. Hemen en sevdiğim ana tema şarkısını paylaşayım.


Bu diziye daha uygun bir müzik düşünemiyorum nedense. Yönetmen Toya Sato da işinin piri. Çok başarılı komedi dizileri çekiyor. Gokusen ve My boss, my hero gibi. Bundan böyle takipçisiyim. Bu arada diziyi Türkçe'ye ben çevirdim. İsteyen herkes altyazılara bu linkten ulaşabilir.

0 yorum: