26 Mayıs 2011 Perşembe

Ben artık bir Shawol'um! ~~

Koreli grupların hayranlarının kendine özgü isimleri oluyor. Mesela Super Junior'ın hayranlarına E.L.F, DBSK'nın hayranlarına Cassiopeia deniyor. Ben de taze bir SHINee hayranı olarak bir "Shawol" oluyorum.
Normalde uzun zamandır bu grubun varlığından haberdardım ama öyle üzerine düşmemiştim pek. En sevdiğim şarkıları ve klipleri olan "Juliette"yi izlerdim aklıma geldikçe. 21 Mayıs'ta SHINee hakkında yazmıştım, hatırlarsınız. O gece yine Juliette'i dinleyip durmuştum. Sonra "Şu şarkıları nasılmış? Aaa! Bu klip de güzel bir şeye benziyor!" derken kendimi sabah akşam SHINee klipleri, performansları izlerken buldum. Sadece 6(!) gün geçti. Ama ben bu kısa zamana rağmen kendimi grubun en eski hayranlarından biri gibi hissediyorum. SHINee hakkında her şeyi hızlandırılmış şekilde öğrendim, şarkılarını mp4'üme yükledim, kliplerini izlemeden uyumadım.
Ben bile nasıl oldu anlamadım ama seviyorum işte bu grubu. Dans edişlerini seviyorum, seslerinin birbiriyle uyumunu seviyorum, dünya müzik piyasasıyla doğru orantılı olmalarını seviyorum.
Bazı grupların kendine has bir duruşu vardır, benzemezler başka gruplara. Mesela bir "Arashi". Arashi'nin ne zaman lafı geçse hemen "Abi onlar Arashi! Onlara laf yok. Büyülü grup onlar! Boşuna Arashi olmamışlar!" derim ve ne zaman bir performanslarını izlesem gözlerim dolar. Sonra, mesela "Big Bang". Big Bang tüm Kore gruplarından ayrıdır benim için. Onlar ne dans grubudur, ne de magazinsel olayların içinde yer alırlar. Kendilerine ait bir duruşları, bir tarzları vardır. En önemlisi kendilerine has bir uyumları vardır. Beraber bir grup kurmak için doğmuşlar. :P Japonya'nın efsane grubu Arashi, Kore'ninkisi de Big Bang'tir. En azından benim için öyle. Her zaman gönlümde farklı bir yerde olacaklar. KAT-TUN'u da zamanında sevdim, onca zamanın hatrı var, onları da asla es geçmeyeceğim. -Akanishi Jin'iyse zaten gelmiş geçmiş tüm gruplardan, şarkıcılardan çok sevdiğimi bilirsiniz, bilmiyorsanız da bilin yani.-
Neyse, SHINee'de de, Arashi'de ve Big Bang'te olan o ışığı gördüm ben. Daha 2008'de çıkış yapmışlar, daha dün 3. yıllarını kutladık ama 3 yıllık bir grupken bile bu kadar başarılılarsa geleceklerini tahmin etmek zor değil. Bir aksilik çıkmazsa, bir nazar değmezse, tuttukları bu çizgide devam ederlerse ve pes etmezlerse efsane gruplar arasına girmemeleri için hiçbir neden yok. Çocuklarda ses var, dans var, tip var-kusura bakmasın kimse ama günümüzde sanıldığından çok daha önemli bir şey görünüş-. Dünya çapında bile ünlü olurlar, aha da buraya yazıyorum. Kaldı ki şimdiden epey ünlüler. SHINee şu haliyle bile 10 yıllık grupları cebinden çıkarır. Boşuna konuşmuyorum inanın. Bu arada onlardan çocuk diye bahsediyorum çünkü gerçekten çocuklar. Bir kere hepsi benden küçük. En küçüğü 18, en büyüğü 22 yaşında. Ki söylediğim gibi 3 yıldır varlar, yani çok çok erken yaşta başlamışlar bu işe. Erken yaşta bu işe başlamanın iyiliği, kötülüğü tartışılır ama bence bu gruptakiler zaten star olmak için doğmuşlar. Özellikle Taemin. Yok böyle bir dans. Sahnedeyken devleşmek deyimi tam da Taemin'e uygun. Normalde çelimsiz, biraz safça, küçük bir çocuk gibi görünen Taemin, sahneye adımını attı mı tüyler ürpertiyor, adeta büyülüyor. 2005 yılında, SM'nin seçmelerine katıldığı videoyu izledim, daha o zamandan belliymiş ışığı. Neyse, fazla konuştum. :P Biraz fotoğraf ve video paylaşalım.
Grup üyeleri :
Onew
JongHyun
Key
Minho
Taemin

SHINee'nin "The Shinee World " ve "Lucifer" adında iki stüdyo albümü, "Replay", "Romeo" ve "2009 year of us" adında da 3 tane single'ı var. Toplamda, tam 7 tane klipleri var. Kliplerini kronolojik sıraya göre paylaşacağım.
SHINee -Replay / Noona Neomu Yeppeo (Abla çok güzelsin :P)
 Evet efendim, işlerini o zamandan biliyorlarmış, yıl 2008...
 
SHINee- You're Like Oxygen (2008)
  
SHINee - A.Mi.Go (2008)
SHINee- Juliette (2009)
Dans versiyonunu geçen sefer koymuştum, bu sefer drama versiyonunu ekliyorum. ^^
SHINee- Ring Ding Dong (2009)
SHINee- Lucifer (2010)
SHINee- Hello (2010)

 SHINee'nin birer şarkısı Boy Over Flowers ve Prosecutor Princess dizilerinin OST'unda yer almış. Ve hatta birkaç reklam müziği de yapmışlar. Şu anda Japonya'dalar, 22 Haziran'da Replay'in Japonca versiyonuyla çıkış yapacaklar.
Klipten kısa bir kesinti...

25 Haziran 2011'de MTV Video Music JAPAN'de canlı performans sergileyecekler. Online izlenir diye düşünüyorum. Meraklılarına duyurulur. Bu arada Tokio Hotel ve Lady Gaga da canlı performans sergileyeceklerin arasında...

1 yorum:

charmed dedi ki...

bende severim bu grubu ilk ring ring dong u dinlemiştim çok sevmiştim daha sonrada prosecutor princess dizi ost sinde fly high ı dinleyince dahada bir beğendim bu grubu..