31 Ağustos 2010 Salı

"Ben onun sınıf öğretmeniyim."

Uzakdoğu ve daha çok da Japonya sinemasıyla uzaktan yakından alakalı olan herkes Gokusen'in adını en azından bir kere duymuştur. Yakuza ailesinden gelen, dövüş sanatlarında usta, idealist öğretmen Yankumi'nin serseri öğrencileriyle yaşadıklarını anlatan bu dizi kimi zaman komedi kimi zamansa dram havasında seyrediyor. Genellikle aile, arkadaşlık, dürüstlük, çalışkanlık gibi değerler vurgulanıyor dizide. Çoğu zaman bizim serseri gençlerin başı belaya giriyor. Yankumi de, bir öğretmen olarak onlara yol gösteriyor, yardım ediyor.
Takaki YuyaMiura Haruma
Şimdi idealist falan dedim yukarıda ama bu hatun çatlağın teki. :D Bazen 5 yaşındaki çocuk aklı yüzünden öğrencilerinin önünde komik durumlara düşüyor, bazen 15 yaşındaki ergen aklı yüzünden platonik aşkının peşine düşüyor, bazense ondan hiç beklenmeyecek derecede ciddi bir tavırla adaleti sağlıyor, öğrencilerine nasihatler veriyor.Öncelikle her bölümün konuyu işleyişi yaklaşık aynı. Okulda geçen komik bir sabah, sonrasında öğrenciler arasında geçen bir gerginlik ya da bir koşturmaca, sonrasında da Yankumi'nin olayı çözmeye çalışması ve dedesinin ona destek olması vs. Olay ise illa bir garaj, bir depo gibi bir yerde sonlanır. Tam olarak şöyle vuku buluyor: Yankumi kapıda belirir. "Çek o pis ellerini değerli öğrencimden." . Sen kimsin sorusuna gururla verdiği cevapsa bir klasiktir. "Ben onun sınıf öğretmeniyim."
Günün-o bölümün- konuşmasını yaptıktan sonra gözlüğünü bir kenar fırlatır.-Ki bana kalırsa kırıldığından her bölüm için farklı gözlük kullanmak zorunda kalıyordur.- Sonrasında iki yana bağlı saçlarını çözer ve saçlarını şöyle bir savurur. Ne yapar ne eder herkese doğru yolu gösterir. :D Kimse de çıkıp muhalefet olmaz, olamaz.
Böyle lise dizileri dünyanın her yerinde var. Bizde de Lise defteri(?), Hayat Bilgisi vs. vardı. Peki neden Gokusen her bölümde, aynı konuyu işlediğine, bilindik konusuna rağmen 3 sezon süren ve hatta filmi gişe rekorları kıran başarılı bir dizi? Oyuncular mı daha iyi? Daha mı samimi geliyorlar? Aslında pek emin değilim. Tek bildiğim her bölümünde ağladığım, güldüğüm ve bu diziyi gerçekten sevdiğim. Müzikleri ve olaylarla harmanlanması da etkileyici. Gokusen 2'nin şarkısı Kizuna'yı ne kadar seviyorsam 3. sezonun şarkısını da bir o kadar sevdim. Bu aralar sık sık dinliyorum.

Oretachi no Seishun "Gençlik dönemimiz/delikanlılığımız" Hey! Say! JUMP'tan Takaki Yuya'nın, filmdeki Ogata'nın seslendirdiği bir şarkı. Ayrıca teorime göre Gokusen serisi Johnny amcamın tekelinde. Başroller hep Johnny's ten. İster iyi oyuncu olsun, ister olmasın. Oguri Shun, Miura Haruma gibi diğer ajanslardaki oyuncular hep yan rolde. Açıkçası bana kalırsa haksızlık oluyor biraz. Mesela Takaki Yuya iyidir, hoştur, severim ama Miura Haruma'nın oyunculuğu yanında biraz ezildi gibi geldi bana. :P
Her neyse, sonuç olarak severek izledim ve severek Türkçe çevirisini yaptım. Altyazılara buradan ulaşabilirsiniz.
Son olarak Yankumi yani gerçek adıyla Yukie Nakama bu diziyle birçok ödül kazanmış. Ayrıca yukarıdaki gençlerden en yukarıda oturan 2 kişi de başka bir Johnny's grubuna üyeymiş. Biri Kame'den bir yaş küçük ve hala Junior. Demek ki yetenek gerekiyormuş bir şeyler için. En iyi ajansta olmak da para etmiyormuş. :P -Hiç sevmedim de o en soldakini- Ueda 2!

2 yorum:

sadako dedi ki...

Takaki'yi ben de çok severim ama evet, Miura'nın oyunculuk yeteneği kat kat üstündü ondan. Gerçekler :P

Nakama Junta'yı tanımadın mı? Kendisi B.A.D. üyesisidir. Kiriyama Akito da aynı şekilde~ *-*

Bu arada, Takaki'nin soloları daha bir güzel oluyor sanki?

Unknown dedi ki...

Yoo. Tanımıyorum ben onları.:/ Nakama Junta'ya baktım hemen hangisiymiş diye. İster oyunculuğuyla, ister görünüşüyle ve tavırlarıyla olsun dizide gözümü en çok rahatsız eden oydu.B.A.D'i de bilmiyorum ne yazık ki.:D Ama o diğer çocuk tam fırlamaydı. Çok sevdim onu.

Takaki güzel şarkı söylüyormuş.Dizi sayesinde öğrenmiş olduk. ^^